خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/05/22 - 16:00
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
سرویس : فضای مجازی
خضریان نوشت:

‏امام منهای خط امام(ره) خروج از صحنه و سپردن عملی آن به موزه‌ها است

‏نماینده مردم تهران درمجلس درتوئیتی به سخنرانی در جمع  دانشجویان دانشگاه‌های استان هرمزگان در حسینیه جماران،اشاره کرد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت؛ علی خضریان  عضو هیأت رئیسه کمیسیون اصل نود و نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس یازدهم،در توئیتی نوشت:



در جمع  دانشجویان دانشگاه‌های استان هرمزگان در حسینیه جماران، با اشاره به خشم دشمنان انقلاب از ‎ امام خمینی(ره) و محور اصلی تبلیغات دشمنان علیه امام بزرگوار و اندیشه‌های ایشان، پیشنهاد نهضت بازخوانی اندیشه‌های امام خمینی(ره) به دلیل تغییر نسل و عدم آشنایی با این اندیشه‌ها مطرح شد.



‏نسلی که در آستانه تحویل گرفتن مسئولیت‌های مختلف قرار گرفته، از امام خمینی(ره) کمتر شنیده است. ضمن اینکه بازخوانی این اندیشه‌ها برای نسل اول و دوم انقلاب هم نوعی تذکر است؛ برخی از کسانی که امام راحل را درک کرده‌اند، آرام آرام خط عوض کرده و صرفاً یک پوسته از امام را حفظ کرده‌اند.



‏برخی به دنبال نسخ، فسخ یا مسخ اندیشه امام خمینی(ره) هستند، باید با هر سه جریان مقابله کرد، برخی می‌خواهند اندیشه‌های امام را تبدیل به تاریخ کنند و آرام آرام به موزه‌ها بسپارند، اما ‎خط امام (ره)محکماتی دارد که باید آنها را شناخت و نباید اجازه داد به نام امام این محکمات تحریف شود.



‏امام منهای خط امام(ره) در حقیقت خروج از صحنه و سپردن عملی آن به موزه‌ها است که دشمنان این انقلاب دنبال آن هستند. لذا با مطالعه سخنان امام راحل که توانست عقلانیت، معنویت و روح آزادگی و عدالت‌خواهی را به جهان اسلام و قلمرو حیات بشری پمپاژ کند، باید این نقشه دشمنان را خنثی کرد.



 مکتب سیاسی امام(ره) دارای شاخص‌هایی است که یکی از خطوط برجسته آن درهم تنیده شدن معنویت با سیاست است و در مکتب امام معنویت از سیاست جدا نیست و همه رفتارها و مواضع امام(ره) حول محور خدا و معنویت او بود و ایشان به اراده تشریعی خدا اعتقاد داشت و به اراده تکوینی الهی اعتماد می‌کرد.



 تکلیف الهی برای امام کلید سعادت به حساب می‌آمد و او را به اهداف بزرگ آرمانی خود رساند. این جمله معروف از امام(ره) که «ما برای تکلیف عمل می‌کنیم و نه برای پیروزی»، به معنای بی‌رغبتی ایشان به پیروزی نبود، اما آنچه ایشان را به سوی هدف‌ها پیش می‌برد، تکلیف و عمل به وظیفه الهی بود.



‏شاخص دیگر مکتب امام(ره)، نگاه جهانی حمایت از ‎مستضعفان است. سخن و ایده سیاسی امام(ره) برای آزادی‌خواهی صرفاً محدود به مرزهای ایران و مذهب و دین خاصی نبود. بلکه مخاطب پیام امام(ره) همه بشریت است. امام(ره)، ‎آزادی‌خواهی و استقلال را برای همه ملت‌ها جدای از دین و مذهب مطالبه کرد.



‏شاخص دیگر خط امام(ره)، اعتقاد راسخ به نقش مردم است. در مکتب سیاسی امام راحل، نقش مردم هم ارزشمند و هم قدرتمند است. در نگاه امام، آرای مردم در اداره سرنوشت یک جامعه باید نقش اساسی ایفا کند. لذا ‎ مردم سالاری در مکتب امام(ره) بزرگوار از متن اسلام گرفته شده است.



‏امام خمینی(ره) همان زمانی که در دفاع از ملت مظلوم ‎فلسطین با رژیم صهیونیستی قطع رابطه کرد، با رژیم آپارتاید آفریقای جنوبی نیز در حمایت از ‎سیاه‌پوستان رابطه سیاسی برقرار نکرد و در همان روزهای آغازین پیروزی انقلاب به حمایت از مردم ‎افغانستان در مقابل زیاده‌خواهی شوروی ایستاد.



‏در ‎مکتب امام، پاسداری از ارزش‌های انقلاب اسلامی که مظهر آن مسئله ‎ولایت فقیه است، یک شاخص است. ولایت فقیه نه یک امر نمادین و تشریفاتی است و نه نقش حاکمیت اجرایی در ارکان حکومت را دارد، بلکه نقش ولایت فقیه، دیدبانی حرکت کلی نظام به سمت هدف‌های آرمانی است.



موضوع ‎عدالت یکی دیگر از ویژگی‌های مکتب امام(ره) است. لذا در کنار رشد اقتصادی کشور، مسئله پر کردن ‎ شکاف طبقاتی مهم است. اینکه برخی برای پیشرفت و توسعه صرفاً به بالا بردن تولید ناخالص ملی توجه کنند و نسبت به اینکه این ثروت در اختیار عده معدودی باشد، بی‌تفاوت باشند، خلاف مکتب امام است.



 

  • کد خبر : 366529
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار